ONLINE, NU ÎN CALL-CENTER

Cum a ajuns rețeaua de sănătate Regina Maria să-i ofere pacientului un traseu complet digitalizat

Conținut sponsorizat de

Computer Hope Guy
Sursa foto: Facebook Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA

Acest articol face parte din seria #digitallinclusive, despre digitalizarea serviciilor rețelei de sănătate REGINA MARIA. Mai multe, AICI.


Pandemia a dus la o schimbare de paradigmă în mentalitatea pacientului român. Dacă înainte prefera să stea la telefon minute în șir pentru a se programa la o consultație în privat, acum o face mult mai simplu, din aplicație. Intră, selectează medicul, specialitatea, data și ora vizitei la doctor. Nu se întâmplă oriunde, ci în Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA, care-i oferă pacientului un traseu complet digitalizat.

Dacă cel mai mare operator privat de sănătate nu a ratat trenul progresului și și-a adaptat serviciile la viteza cu care digitalizarea a pătruns și în viața românilor, sistemul de stat bate pasul pe loc.

România, la nivelul sistemului public, pică testul la indicele economiei și societății digitale (DESI) din 2022, clasându-se pe ultimul loc din Europa din perspectiva digitalizării, inclusiv a sistemului public de sănătate. La pol opus, sisteme medicale de stat complet digitalizate și care vin în întâmpinarea nevoilor pacienților sunt în țări precum Finlanda, Danemarca sau Norvegia, arată documentul citat.

Astfel, forțată de context, România elaborează în prezent Strategia Națională de Digitalizare în Sănătate și pune la punct un plan de acțiune pentru a beneficia de 400 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Suma, dacă va fi obținută, urmează să fie investită în dezvoltarea sistemului de e-sănătate și telemedicină.

Digitalizarea, o prioritate pentru rețeaua privată

Vedem, deci, că dacă România abia a început să facă pași timizi în direcția digitalizării sistemului sanitar, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a transformat digitalizarea într-o prioritate încă de acum 10 ani, investind bani și timp în această direcție. Pandemia COVID-19 nu a făcut altceva decât să accelereze acest proces demarat în urmă cu un deceniu.

Într-un timp record, la doar 10 zile de la declararea pandemiei, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a reușit să pună la dispoziția pacienților săi cea mai complexă soluție de telemedicină de pe piața locală – Clinica Virtuală.

Dezvoltată atunci când accesul în spital era restricționat pentru vizitele față în față, platforma oferă acces rapid la medic pacientului, oriunde ar fi el. Disponibilă pentru programări online din aplicație, Clinica Virtuală acoperă 46 de specialități medicale și conține 563 de medici prezenți în platformă.

Clinica Virtuală oferă o experiență completă pacientului 

Interesul crescut al pacienților pentru acest proiect a făcut ca numărul programărilor în Clinica Virtuală să atingă un record în 2023: s-a depășit borna de 1 milion.

Partea interesantă a acestei clinici virtuale este că ea oferă o experiență completă pacientului. Acesta are acces nu doar la consultații, dar și la interpretarea analizelor, la consultații de medicina muncii, la monitorizare, așa cum este cazul pacienților cronici sau al celor cu suferințe autoimune.

Iar concluziile și recomandările consultațiilor online pot fi regăsite ulterior în raportul medical al pacientului, fie în aplicație fie pe site, după logarea în cont.

Pentru a pune bazele acestui proiect, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a colaborat cu compania Microsoft, urmând un model deja implementat în țările din vest.

S-a mizat, astfel, pe rezultatele consultațiilor de telemedicină din țări precum Australia, Canada, SUA sau Marea Britanie. Studii făcute acolo au demonstrat că pacienții care au acces la servicii de telemedicină pot avea cu 38% mai puține internări în spital, cu 31% mai puține reinternări în timp ce 63% din pacienți au șanse să petreacă mai puține zile în spital odată consultați online de un medic, notează reprezentanții rețelei.

„Ne-a fost demonstrat în repetate rânduri că digitalizarea este un instrument care ne ajută să progresăm, atât la nivel medical, cât și relațional. Telemedicina a devenit, așadar, o soluție care ne ajută să rămânem aproape și să oferim sprijin pacienților români, indiferent de barierele fizice. Avantajele accesibilității online sunt multiple și sunt astăzi confirmate şi de cele 1 milion de programări online, cu un scor de satisfacție de 9.5 înregistrat în platformă de către pacienții noștri”, a declarat Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.

Topul celor mai accesate specialități

Medicina muncii, medicina generală, medicina internă, pediatria, endocrinologia și obstetrica-ginecologia au fost cele mai accesate specialități din Clinica Virtuală.

Pentru a se putea programa la unul din medicii disponibili, pacientul are de urmat câțiva pași simpli. În medie, o programare nu depășește două-trei minute.

O dată ce selectează doctorul la care și-ar dori să meargă, și specialitatea acestuia, utilizatorul verifică dacă medicul e disponibil pentru o consultație. O dată ce primește răspuns lucrurile sunt clare. Sunt cazuri în care o consultație online poate avea loc la doar 24 de ore după efectuarea programării.

Discuțiile între cadrul medical și pacient sunt purtate, întotdeauna, pe platforma Zoom.

„Distanţa și timpul de deplasare al pacientului până în cabinetului medicului pot limita accesul la îngrijire. Telemedicina depășeste barierele geografice ale asistenței medicale și este deosebit de valoroasă pentru pacienții din comunitățile subdimensionate din punct de vedere medical și pentru cei din locațiile geografice rurale unde există deficite de medici specialiști”, declară doctorul Dan Dimitriu, Director Medical Policlinici.

Pentru a le oferi o locație medicilor care oferă consultații online, în contextul unei cerințe tot mai mari din partea clienților, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a inaugurat un hub medical fizic. Acolo, medicii pot beneficia de confortul necesar pentru a oferi un act medical similar celui din clinică.

La cine apelezi când nu știi la ce medic să mergi

Dar ce se întâmplă cu pacientul care și-ar dori să meargă la un medic din privat dar nu știe cărei specialitate să i se adreseze? Nimic mai simplu.

Pentru a-i veni în întâmpinare, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a venit cu o funcție nouă în aplicație – intitulată Asistentul Virtual-.

Este vorba, de fapt, despre un instrument care evaluează simptomele pacienților în baza răspunsurilor oferite de aceștia la un chestionar.

Asistentul Virtual, conceput de o echipă de medici a fost creat ulterior cu ajutorul inteligenței artificiale. Are o bază de date ce cuprinde peste 720 de afecțiuni medicale și poate fi utilizat atât în cazul adulților cât și în cel al copiilor. Potrivit reprezentanților rețelei, Asistentul Virtual prezintă 93% acuratețe în identificarea cauzei simptomelor pacienților.

Chiar dacă întrebările la care răspunde utilizatorul țin cont de vârstă, sex, boli preexistente sau alte tulburări asociate, e important de menționat că deși instrumentul oferă o evaluare preliminară, diagnosticul final este pus strict de către un medic, în cadrul unei consultații. Până în prezent, au avut loc peste 10 milioane de controale digitale medicale.

Dosar electronic al pacientului, disponibil în aplicație

Și, tocmai în spiritul digitalizării, dar și pentru a avea acces cât mai rapid la întregul său istoric medical, printr-un simplu click, pacientul are la dispoziție dosarul medical. Este accesibil în aplicație și cuprinde toate programările realizate, precum și pe cele viitoare (dacă au fost stabilite). Tot în dosarul medical al pacientului pot fi găsite detalii despre medicii care l-au consultat pe pacient dar și care sunt investigațiile la care a fost supus, laolaltă cu rezultatele acestora.

Ca o noutate, începând din 2023, pacientul are acces, prin intermediul dosarului său electronic, inclusiv la rezultatele de imagistică, adică la investigații de înaltă performanță cum sunt CT-urile sau RMN-urile. De asemenea, sunt punctate chiar și informațiile referitoare la doza de radiații folosită în cadrul unei astfel de investigații.

Un mare plus e faptul că pacienții pot trimite aceste imagini medicilor care le-au făcut recomandarea, și nu oricum, ci printr-o simplă operațiune, direct din aplicație. S-a ajuns la 6 milioane de astfel de dosare, notează reprezentanții rețelei.

Pe lângă faptul că au acces cu ușurință la propriul istoric medical, la consultațiile online sau la celelalte facilități oferite de aplicație, pacienții au posibilitatea de a-și fluidiza accesul în cabinetul medicilor, prin intermediul funcției Self check-in. Ba mai mult, îi pot evalua pe doctorii cu care interacționează, fie prin completarea unui formular primit după fiecare vizită, pe e-mail, fie direct în aplicația Regina Maria.

De ce este util sistemul de feedback al pacienților

Acest sistem de notare și feedback al pacientului îi ajută pe medici să întrunească un anumit scor în urma calificativelor, scor ce apare în dreptul numelui fiecăruia. Un calificativ bun îi poate ajuta pe nehotărâți să opteze pentru un medic sau altul.

În total, din peste 2000 de medici care au primit recenzii, 1400 au întrunit calificative de peste 9.5, ceea ce arată importanța pe care comunicarea medic-pacient o are pentru rețeaua privată de sănătate.

Pacientul este în centrul tuturor deciziilor noastre și este firesc ca vocea lui să conteze în interacțiunea cu medicul. Recenziile oferite de pacienți medicilor, în urma unei experiențe reale, sunt cea mai credibilă sursă de informare pentru alți pacienți care caută cei mai buni medici”, a declarat Fady Chreih, CEO Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA, adăugând că transparența și interacțiunea personalizată cu pacienții sunt esențiale.

Nu în ultimul rând, aplicația le permite pacienților să fie la curent cu suma economisită pe abonament pentru serviciile accesate, dar și cu detaliile privind valabilitatea ori vechimea lui. În prezent, aplicația ocupă locul 1 în descărcările din App Store la categoria Medical.


CONȚINUT SPONSORIZAT DE REȚEAUA DE SĂNĂTATE REGINA MARIA


Urmărește subiectul
Abonează-te
Anunță-mă la
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile

Abonează-te, ca să nu uiți de noi!

Îți dăm un semn pe e-mail, când publicăm ceva nou. Promitem să nu te sâcâim mai des de o dată pe zi.

    2
    0
    Ai un comentariu? Participă la conversație!x