Practic, Alina Lia a creat o bulă bazată pe dorul românilor. A făcut asta cântând întâi în mașină. Acum, se filmează când cântă prin restaurant, cu petreceri românești în spatele ei. Alteori, pur și simplu stă în fața camerei telefonului și vorbește despre orice subiect (de la vaccinuri, la viață, programul restaurantului etc.) în live-uri de Facebook.
„Eu simt că Facebook-ul a lucrat în favoarea mea”, spune românca.
Cum arată însă afacerile ei odată ce ieșim de pe social media?
De la bișniță în Piața Cibin la antreprenoare la Roma
Alina Lia spune că are comerțul în sânge, că e făcută pentru asta și pentru relația cu clienții. Încă de la 14 ani, vindea în Piața Cibin, din Sibiu. „Făceam bișniță, cum se zice”. Acolo a înțeles, deși nu neapărat în cuvintele astea, ce înseamnă în practică adaos comercial, profit, reinvestirea capitalului și de ce să îți extinzi afacerea. Educație antreprenorială la firul ierbii. „Am închiriat un cântar în piață. La 14-15 ani, negociam tiruri de marfă deja. Până la 17 ani, făceam bani adevărați, câștigam și de 5-6 ori salariul mamei mele, care muncea în fabrică 12 ore”, povestește amuzată.
Viața ei de antreprenoare în Italia a început neașteptat: de la un vis legat de un ARO cu remorcă.
Atât voiau soții Dobrin să-și cumpere când au plecat la muncă în Italia, la începutul anilor 2000. Voiau acel ARO cu remorcă, pentru a putea transporta și mai multe legume și zarzavaturi din țară în Piața Cibin.
În țară, Alina Lia făcuse liceul economic. Când a plecat în Italia, era în primul an de facultate, la Inginerie.
În Italia, a avut tot felul de locuri de muncă, până ce a ajuns la o spălătorie, unde a stat șase ani. Acolo zice că a câștigat primii ei bani frumoși și a reușit să pună deoparte 40.000 de euro. „Câștigam undeva la 1.300-1.400 de euro pe lună, lucram câte 12 ore pe zi, inclusiv duminica. Munceam foarte mult”.
Cum a apărut primul magazin
În 2008, după niște probleme de sănătate, a decis să o ia de la capăt și să se reinventeze, să facă ceva ce-i plăcea. Cu o investiție de până la 20.000 de euro, a deschis un magazin românesc, într-un spațiu mic din zona Roma Nord. Se întâmpla în plină criză economică, în condițiile în care soțul ei, care avea atunci o firmă în domeniul construcțiilor, a fost lovit foarte tare de criza economică.
Alina era în concediu de maternitate cu al doilea copil, de vândut vindea sora ei, pe care o plătea cu 700 de euro. Când i s-a încheiat concediul, a deschis al doilea magazin românesc, într-un centru comercial. În al doilea magazin, a vândut ea.
„A mers foarte bine și ăla. Deja căpătaseră și furnizorii încredere în mine”. Pe urmă, a mai deschis încă trei. „Toate magazinele au mers bine”, spune românca. Pe unul dintre ele l-a mutat într-un spațiu mult mai mare, i-a adăugat bucătărie și laborator pentru mezeluri și afumătură.