AUCHANIZAREA ROMÂNIEI

De ce ne sperie magazinele fără casieri și de ce automatizarea nu e aici ca să ne fure job-urile (încă)

Retailerul francez Auchan a anunțat la finalul lunii februarie că a început remodelarea liniilor de case din magazine și va face un parcurs 100% self check-out pentru clienți. Foto: Auchan.
De la roboții care ne fură job-urile, la faptul că ne transformăm în casieri, o întreagă controversă a izbucnit în momentul în care Auchan a anunțat că va moderniza toate liniile de case din magazine, iar clienții își vor face singuri check-out-ul. De ce ne e frică?
Divertisment sau sursă de venit?

Cum dă România rateu în lupta cu mirajul nociv că jocurile de noroc te scot din sărăcie

Ideea că jocurile de noroc te pot scoate rapid din sărăcie este întreținută agresiv de reclame omniprezente în România. Foto: George Călin/Inquam
Un român din trei se află în risc de sărăcie sau excluziune socială. Cu presiunea acestei perspective, dar și hrăniți prin reclame agresive cu iluzia că se pot îmbogăți peste noapte doar „jucându-se”, mulți ajung să meargă la „păcănele” sau la pariuri, ca să facă bani.
Campanie Panorama

Educație de inflație | Cum îți alegi asigurarea RCA și de ce nu mereu cea mai ieftină înseamnă și cea mai bună

RCA este cea mai răspândită formă de asigurare, însă adesea șoferii români nu-și bat prea mult capul în alegerea ei, dincolo de preț. Foto: Inquam Photos/Eduard Vînătoru/Panorama
Foarte mulți români nu își bat capul prea mult cu alegerea poliței RCA. Se gândesc că nu-i privește pe ei, ci pe ceilalți șoferi, în cazul unui accident. Așa că recurg fără să clipească la cea mai ieftină ofertă de pe piață. Asta nu este însă mereu cea mai bună idee.