INFOGRAFICE | YOUNG MONEY

Un altfel de portret: de ce e Generația Z altfel când vine vorba de comportamentul ei financiar

Articol susținut de 

BRD_logo.svg

Generația Z adoptă rapid plățile digitale, iar utilizarea cardului devine norma de la vârste tot mai mici, odată cu avansul tehnologiei. Potrivit datelor BRD Groupe Société Générale, tinerii fac de două ori mai multe tranzacții online decât ceilalți clienți bancari și retrag cu 50% mai puțin numerar, pentru că preferă soluții rapide și sigure.

Când vine vorba de credite, aceștia sunt mai prudenți decât generațiile anterioare. Până la 10% dintre tinerii sub 28 de ani accesează credite de consum, iar împrumuturile pentru locuințe sunt rare, fiind considerate angajamente financiare mari, mai ales când ești încă la facultate sau abia ți-ai început cariera. Din această privință, lecția îndatorării excesive a fost interiorizată de tânăra generație într-o măsură mai mare, poate, decât de părinții lor.

În schimb, creditele de consum și cardurile de credit sunt mai populare, fiind utilizate pentru tehnologie, modă, vacanțe sau pentru finanțarea studiilor. Dar până să ia o decizie legată de un împrumut, zoomerii compară opțiunile și tind să se îndrepte către credite flexibile și rapide.

Fiind nativi digitali, Gen Z preferă transparența, flexibilitatea și accesibilitatea digitală în gestionarea finanțelor. Deși evită îndatorarea pe termen lung, se bazează pe soluții moderne pentru tranzacții rapide și sigure. 

Infograficul de mai jos face un portret al comportamentului financiar al Generației Z, pe care îl punem în contextul populației generale și al unor borne istorice care și-au lăsat amprenta. 

Campania Young Money e susținută de BRD Groupe Société Générale.


 
Citește din aceeași serie:
Relația tinerilor români cu banii: între traumele financiare ale părinților și propriile cheltuieli și datorii
Trăiește clipa vs. bani albi pentru zile negre: cât de bogată e, de fapt, Gen Z și ce face cu banii?
Visul independenței financiare, într-o Românie cu inflație mare și salarii mici
Libertate contra cost. Românii din Generația Z, față în față cu provocările economiei freelance
 

Campania Young Money e susținută de BRD Groupe Société Générale și face parte din inițiativa BRD HUBs. Studenții din România au nevoie să-și găsească tribul. HUB-urile BRD sunt locurile în care studiul este mai confortabil și timpul liber este petrecut cu rost. Dar și spațiul în care întâlnesc oameni cu aceleași valori și interese și în care își vor putea cultiva pasiunile. Totodată, reprezintă locul perfect în care tinerii își pot începe sau completa educația financiară. BRD HUBs consolidează investiția în educație a BRD Groupe Société Générale, prin construcția unei infrastructuri educaționale naționale pentru azi și pentru mâine, în colaborare cu instituțiile de învățământ și actori privați cu o tradiție în inovarea educației din România.

Campania Young Money e susținută de BRD Groupe Société Générale și face parte din inițiativa BRD HUBs.

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

Articol editat de Alina Mărculescu Matiș

Abonează-te, ca să nu uiți de noi!

Îți dăm un semn pe e-mail, când publicăm ceva nou. Promitem să nu te sâcâim mai des de o dată pe zi.

    0
    Ai un comentariu? Participă la conversație!x