CONȚINUT SPONSORIZAT

Cum răsare sustenabilitatea „la cutie” și lângă om: Proiect inovator, care aduce Bucureștiul mai aproape de comunități

Susținut de Green Revolution, Raiffeisen Bank România și Mastercard România

Computer Hope Guy
Primul Pop-Up de Infrastructură, amplasat de Green Revolution, Raiffeisen Bank România și Mastercard România

Abonează-te la canalul nostru de WhatsApp, pentru a primi materialul zilei din Panorama, direct pe telefon. Click aici


 

De la pandemie încoace, orașele au revenit în centrul atenției. Perioadele în care stăteam în sau pe lângă casă, în care am redus, vrând-nevrând, timpul din trafic, pentru că nu mai aveam atâtea drumuri de făcut, au fost revelatorii pentru mulți români. Odată ridicate restricțiile de circulație și întorși la un ritm de viață mai alert, hibele de dezvoltare urbană au fost mai clare ca oricând. La fel și realitatea că avem nevoie de schimbări mai repede decât pot veni ele din partea statului și mai la firul ierbii.

Nicăieri nu s-a simțit nevoia de schimbare mai acut decât în Capitală.

Bucureștiul poate fi un oraș mai prietenos cu locuitorii săi, mai aproape de comunitățile pe care ar trebui să le servească. Și poate fi exemplu și pentru alte mari orașe care s-au dezvoltat intens în ultimele decenii și care se confruntă cu provocări similare de sustenabilitate.

Dar dacă există soluții mai rapide, care să răspundă unora dintre nevoile stilului de viață urban? Și dacă ele ar veni într-o cutie?

Green Revolution, în parteneriat cu Raiffeisen Bank România și Mastercard România, a creat conceptul unui Pop-up de Infrastructură, un proiect de sustenabilitate care să le arate bucureștenilor că infrastructura nu stă numai în mâinile statului, iar soluții pentru ameliorarea ei pot veni mai repede decât planurile de revoluții urbane. 

Inclusiv prin implicarea sectorului privat, se pot accelera mici transformări de care avem nevoie, ca societate. 

Concret, proiectul constă în crearea unor mici hub-uri care să răspundă unor nevoi urbane de tot mai mare actualitate: de la reciclare, la încărcat mașina electrică și alte mici activități de zi cu zi. Astfel, box-ul creat aduce în același loc următoarele servicii:

Vorbim, practic, despre o „cutie” de sustenabilitate care poate fi plasată în cartiere. Green Revolution, Raiffeisen Bank România și Mastercard România fac astfel infrastructura mare mică și agilă, mulată pe nevoi punctuale ale oamenilor. Au desfăcut în bucăți o problemă mare – infrastructura urbană – și i-au găsit soluții mici, care oferă beneficii imediate. 

Prima problemă pe care o rezolvă Pop-up-ul de infrastructură e cea a drumurilor inutile. Picătură cu picătură, asta înseamnă timp pe care oamenii îl recâștigă, pentru a face orice altceva le îmbogățește viața de zi cu zi. Asta înseamnă timp pe care nu îl mai petrec în trafic. Câștigă și ei, câștigă și orașul, demult sufocat de mașini.

În 2023, Bucureștiul era în top 10 (locul 8) orașe cu cel mai aglomerat trafic rutier din lume, conform indicelui producătorul de sisteme GPS Tomtom. 

0
de ore

Au pierdut în medie în trafic șoferii bucureșteni în 2023

Sursa: Indicele Tomtom

Soluții sustenabile precum Pop-up-ul de infrastructură implementate de Green Revolution, Raiffeisen Bank România și Mastercard România nu au legătură doar cu timpul care nu se mai pierde în ambuteiaje. Dacă orașul respiră mai bine, la fel o vom face și noi.

1

din

9

Morți la nivel global, cauzată de poluarea aerului.

Sursa: Organizația Mondială a Sănătății / raport Ecopolis

 

Traficul și, deci, drumurile inutile pentru comisioane care ar putea fi rezolvate în același loc și cât mai aproape de casă contribuie și la poluare.

Iar calitatea aerului este o problemă de sănătate publică, nu doar de administrație, după cum arată un studiu al Asociației Ecopolis, care a documentat problema poluării din București și traficul auto ca factor.

Inovația campaniei „Pop-up de infrastructură” vine, prin urmare, din alăturarea unor soluții de viață modernă în aceeași structură, care e modulară și ușor de instalat, și de a o oferi apoi Bucureștiului și bucureștenilor, în puncte aglomerate din oraș.

Este, în același timp, un preview: vedem mici crâmpeie dintr-un București mai sustenabil, care privește către interior, spre comunitate.

Primul box din campanie este amplasat la intersecția dintre Bulevardul Unirii și strada Nerva Traian, în proximitatea pieței volante Nerva Traian.


Ca să fii mereu la curent cu ce publicăm, urmărește-ne și pe Facebook.



Abonează-te
Anunță-mă la
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile

Abonează-te, ca să nu uiți de noi!

Îți dăm un semn pe e-mail, când publicăm ceva nou. Promitem să nu te sâcâim mai des de o dată pe zi.

    3
    0
    Ai un comentariu? Participă la conversație!x